wtorek, 12 czerwca 2018

DETROIT: Become Human

Twórca: Quantic Dream

Wydawca : Sony Interactive Entertainment Polska
(w polsce)

Data premiery gry: 25 maj 2018

Rodzaj: Gra przygodowa / Interaktywny Film

Platforma: (wyłącznie) Playstation 4 

Gra w wersji: Polskiej z dubbingiem

 

-Wstęp-

Detroit: Become Human to kolejny owoc Quantic Dream który odpowiada za powstanie świetnych produkcji takich jak: Fahrenheit, Beyond: Two Souls czy fenomenalnego Heavy Rain. Wszystkie fabuły są przedstawiane graczowi, często przynajmniej z dwóch perspektyw.

 

 

-Fabuła-

   Detroit: Become Human, przedstawia los trzech bohaterów-androidów w niedalekiej przyszłości. Każdy mieszkaniec posiada swojego androida który łączy w sobie wszystkie funkcje z jakich korzystałby właściciel używając elektroniki i nie tylko. Androidy noszą zakupy, sprzątają, pilnują dzieci czy są sex-zabawkami.
   Markus- Pomocnik bogatego emeryta, artysty, Kara- gospodyni domowa oraz niania oraz Connor jako najnowszy prototyp, stworzony do pomocy policji to protagoniści gry którzy z różnych perspektyw odczuwają niesprawiedliwość wobec swojej rasy, każdy z nich reaguje na to inaczej w większej bądź mniejszej skali. Możemy więc być zaledwie pierwiastkiem który uczestniczy w wydarzeniach gry lub kierować losami społeczności androidów.

   Bohaterowie wykonują swoje polecenia bez emocji czy sprzeciwu wobec nabywcy, lecz pewnego dnia każde z nich ma szansę przełamać kod w swoim programie który pozwoli im myśleć samodzielnie poza szablonem który został im zakodowany. Roboty stają się ludźmi a programy ustępują uczuciom. Jak to skomplikuje ich losy? Pozwoli im się uwolnić czy może ściągnie to na nich niepotrzebne problemy?

Pomimo wielu elementów sci-fi, historia przedstawiona w grze jest dramatem, smutną powieścią o losach zniewolonych istot które właśnie dowiedziały się że mogą coś znaczyć.

Gra oferuje mnóstwo zakończeń a to oznacza multum kombinacji które pozwolą nam na conajmniej, klilkukrotne przejście gry z małą szansą na powtórzenie się dokonanych przez nas wcześniej wyborów i radość z gry jakbyśmy wcale w nią nie grali! Wszystkie dokonane wybory możemy zobaczyć na schemacie po ukończeniu każdego etapu.

    Nic dziwnego że nie mogłem się oderwać od konsoli, dlatego więc zakończyłem grę w zaledwie półtora dnia (ok 26 godzin).



 -Świat-

Akcja dzieje się w tytułowym Detroit w roku 2038. Warto zaznaczyć że wydarzenia w grze, mają miejsce zaledwie 20 lat od czasu obecnego (tzn.od 2018r.). Futurystyczny świat został przez twórców gry bardzo realistycznie stworzony, nie mamy tutaj latających samochodów czy pistoletów laserowych. Są tu podświetlone pasy dla pieszych czy taksówki sterowane automatycznie a największym wynalazkiem uznawanym przez ludzi jest Android czyli człowiek przystosowany do usługiwania swojemu właścicielowi.

Androidy pomimo swojej humanoidalnej budowy są jednak traktowane przez ludzi jako przedmioty. Są wystawiane na półki sklepowe, można je oglądać po czym kupić na raty, można sprawdzać dzięki niemu temperaturę, godzinę a jeżeli jesteśmy na mieście,bo na przykład wolimy załatwić coś sami, zostawiamy cyber-humanoida na ... Parkingu dla androidów! Wygląda jak oświetlony ledami przystanek na którym owe roboty stoją i oczekują na powrót swojego pana. Jeżeli natomiast wysyłamy androida na zakupy samego autobusem, musi on skorzystać z przegrody dla swojego gatunku która oddziela ich od normalnych ludzi.
Świat gry jest niesamowicie szczegółowy, każdy element otoczenia pokazuje graczowi nadchodzącą przyszłość i jej efekty (jak np. murale, napisy na ścianach etc.)




-Mechanika-

Sterując naszymi bohaterami, możemy wchodzić w interakcję z wieloma elementami otoczenia. Możemy czytać magazyny, pozmywać czy rozmawiać z kimś i inne prozaiczne czynności które są idealnie zaprogramowane aby gracz mógł wczuć się w to co wykonuje postać. Doskonale również przedstawiono bardziej dynamiczne akcje gdzie pada trzeba obracać, wciskać kombinację przycisków przy skomplikowanych operacjach albo naciskać "X" tak szybko żebyśmy chociaż trochę poczuli zmęczenie które czuje protagonista.
    Oprócz zwykłych, realistycznych opcji, możemy użyć "daru" Connora który jest stworzony do pracy w wydziale kryminalnym. Z jego umiejętnościami możemy dla przykładu, dokonać oględzin ofiary co pozwoli nam na stworzenie rekonstrukcji w postaci symulacji. Android-Detektyw potrafi również posmakować substancji aby rozłożyć próbkę na pojedyncze pierwiastki i dokładnie ją zanalizować już na miejscu przestępstwa czy zbrodni. 
    
Podczas bardziej dynamicznych sytuacji w grze, przyda nam się refleks, co ważne! Na prawdę nie wiemy kiedy będziemy musieli wcisnąć serię przycisków czy też "machnąć" padem, ponadto ważne wybory będą miały bardzo ograniczony czas dlatego gra trzyma gracza w napięciu do samego końca.




 - Bonusy -
 
 W menu gry zauważymy kategorię "Bonusy". W trakcie

przechodzenia gry, dokonywania wyborów etc. Zdobywamy kredyty które pozwalają nam na odblokowanie bonusowych treści takich jak: Filmy nt. postaci, tworzenia gry, grafiki koncepcyjne, soundtracki, magazyny które przeczytaliśmy oraz historia i modele 3D postaci poznanych w grze.


- Ciekawostki -
- Producent gry wydał na nią ok. 30 milionów euro
- Kara pojawiła się w technologicznym demie gry już w 2012 roku na Playstation3

-  Utwór pojawiający się w grze można odsłuchać na Youtube wpisując: "Cleophus Robinson Jr - Hold On Just A Little While Longer" - Jest to gospel. Oprócz tego, wybierając odpowiednią ścieżkę fabularną sprawimy że postaci w grze ją zaśpiewają. 
   
- Nawiązania (Według mnie) - 
Znalezione obrazy dla zapytania Człowiek przyszłości film
Podczas pokonywania kolejnych etapów gry Detroit: Become Human zobaczyłem wiele powiązań z innymi utworami, lub po prostu skojarzyły mi się inne produkcje. Aby uniknąć spojlerowania, po prostu wypiszę owe utwory bez podawania nawiązania z gry.
- Blade Runner 2049
- Droga (2009 r.)
- Nietykalni (2011 r.)
- Fallout (Frakcja Instytutu)
- Ja, robot
- Łowca Androidów
- A.I Sztuczna Inteligencja
- Człowiek przyszłości (1999)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz