sobota, 22 lipca 2017

WRADISLAVIA Czyli Post-apokaliptyczna gra karciana osadzona w realiach Wrocławia po III w.ś

      WRADISLAVIA

    Czyli
  Post-apokaliptyczna gra karciana





WSTĘP
Prezent który otrzymałem od twórcy gry to gra karciana w naszym ulubionym klimacie. Czuję się z tym świetnie ponieważ już ją posiadam a wyjdzie prawdopodobnie w 2018 roku. Sama gra przypomina mi najlepsze twory powyższej sfery czyli fantastyki post-apokaliptycznej a grając czy chociażby patrząc na grafiki na myśl przychodziły mi produkcje typu: Fallout, Metro 2033 czy Stalker. Miejsce akcji Wradislavii natomiast, co ciekawe, dzieje się w zniszczonym Wrocławiu i przedstawia starcia niedobitków III Wojny Światowej!.
Zanim otrzymałem prototyp recenzencki gry (model na zdjęciach nie jest wersją finalną) dane mi już było pograć w grę, jak? Na stronie internetowej twórcy gry umieścili wersję on-line która jest bezpłatna i dzięki temu nie musiałem obgryzać paznokci czekając na przesyłkę oraz szybko poznałem zasady.
Gra wraz z instrukcją na przeglądarce dostępna jest na stronie: http://wradislavia.pl/
Tak więc nie zwlekając zaczynajmy:
  • ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA GRY
Model do recenzji który do mnie dotarł sprawił mi wielką radość ponieważ jako prototyp jest bardzo dobrze wyposażony. 
Elementy które znajdziemy w pudełku są niezbędne do cieszenia się grą, poza kapslami które są opcjonalne i można je zastąpić np: monetami, korkami lub różnego rodzaju żetonami ale kapsle wydają się najbardziej klimatyczne więc ja osobiście je zostawiam :)
-Kapsle 
Reprezentują medykamenty zwane "Stimpackami" są one zapakowane w materiałowy woreczek na wzór sakiewki co jest bardzo klimatyczne, wygodne oraz przyjemne a także praktyczne.












-Karty
A właściwie dwie talie które są podzielone na karty:
A-zagrożenia (np.Zmutowane psy)
B-Postaci (np.Jan)

W pudełku znajdziemy 36 kart postaci oraz 20 kart zagrożenia.
Rewersy i awersy kart są zrobione bardzo schludnie, symbolicznie a dzięki temu gra się dosyć przyjemnie!










  • ŻETONY ORAZ KOŚCI

Pozostałe elementy gry są nieskomplikowane aczkolwiek geniusz tkwi w prostocie!

A-Żetony Manewru które z kolei dzielą się na:
1.Strzał zza osłony
2.Atak
3.Eksploatacja
B-Czerwone sześciany symbolizują rany jakie otrzymaliśmy w potyczkach bądź też otrzymał je nasz przeciwnik
C-3 Kości (K10) dziesięciościenne które są niezbędne do gry.


Niestety nie mam pojęcia jak gra będzie prezentować się w swej oficjalnej wersji kiedy wyjdzie lecz patrząc na prototyp-będzie bardzo zadowalająca.


  • ROZGRYWKA
Jak gra przedstawia się od praktycznej strony? Otóż oprócz wersji on-line spróbowałem grać na "Żywym pacjencie" i wyszło to zaskakująco dobrze!
Nieskomplikowana, niewielka ilość elementów które w większości można zastąpić różnego rodzaju zamiennikami sprawia że tej gry nie rozkłada się pół dnia a i instrukcja napisana jest tak dobrze że drugie pół dnia nie marnujemy na "Ogarnięcie jej" przez co z doby nie zostaje nam czasu na grę :D
Oczywiście żartuję, lecz Wradislavia to idealna gra nie tylko wtedy kiedy mamy mnóstwo czasu, wystarczy pół godziny ażeby wraz z przyjacielem, przyjaciółką czy kimś z rodziny rozegrać "Post-apo meczyk". 


Parametry gry:

Liczba graczy: 2 lub 4
Czas rozgrywki: Około 30 minut
Motyw: Postapokalipsa

  • PODSUMOWANIE
Gra co prawda jeszcze nie powstała ale twórcy zadbali o to abyśmy zaspokoili 
swoją ciekawość i nie pozwolą nam się niecierpliwić udostępniając wersję browser oraz Print&Play przez co już TERAZ możemy w nią pograć "na żywo"! 
(Kto inny tak zadbał o fanów? :D) 
Niestety cena gry nie jest mi jeszcze znana więc nie udostępnię tej informacji :/
Gra się w nią świetnie i wszystko jest przyjazne dla gracza więc nie pozostaje mi nic jak tylko ocenić tą grę karcianą.

Gra otrzymuje od nas ocenę 7/10 ponieważ jeszcze czekamy na wersję oficjalną aby ogarnąć jej pełną krasę.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz