środa, 5 lipca 2017

Afterbomb Madness Vol.2 -Gra Rpg

Komuniści, hmm... Dosyć oklepany temat jak na kulturę post-apokalipsy ale Komuniści wchodzący w konszachty z pozaziemską cywilizacją aby stworzyć sojusz przeciwko
reszcie świata? Tak zaczyna się fabuła świata gry post-apo która nazywa się Afterbomb Madness. Czym właściwie jest Afterbomb Madness? To gra nie wymagająca prądu
(Uuu! Bardzo post-apo :D) a właściwie gra RPG do której potrzebujemy jedynie ołówka, kartki papieru i wyobraźni! Gdzie zabierają nas twórcy tego "erpega" ?
Ano konkretnie przenosimy się do Ameryki w połowie XX wieku gdzie kosmici wraz ze Związkiem Radzieckim tworzą zabójczy dla reszty świata sojusz. Co z tego wynika?
Kosmici wcale nie mają zamiaru pomagać Komunistom a wręcz przeciwnie-podarowane Rosjanom portale które pozwalały im przenosić się na wielkie odległości w rzeczywistości
deformowały sowieckich żołnierzy w bezkształtne monstrualne mutanty które później stały się jeszcze bardziej zabójcze. Kto zdominuje ten szalony świat? "Wydaje się
że wynik tych zmagań nie jest jeszcze przesądzony...".
Właśnie TY przetrwałeś w tym post-apokaliptycznym świecie, zdecyduj więc kim chcesz być i jak napiszesz swoją historię.

PODRĘCZNIK-Zawiera zasady gry, grafiki mutantów, rodzajów Form, Profesji etc. oraz mapy Podziałów Terytorialnych. Z zewnątrz podręcznik bardzo przyciąga do siebie
dzięki dobrze dobranej kolorystyce okładki, czcionki oraz grafice a całość umieszczona jest na tle w motywie post-apo / Sci-fi. Z tyłu książki mamy zarys fabuły gry oraz
informację o stronie twórców gry. Gra nie duża, rozmiarami przypomina zwykłą książkę w twardej oprawie. Twarda oprawa to duży plus dla Podręcznika ponieważ jest
odporna na zagięcia, rysy, odciśnięte ślady czy zmoknięcie itd. A do tego wygląda epicko!
Grafiki w podręczniku również kradną prawie całe "Show" zasad ponieważ są wykonane na miarę dzieł sztuki co jest miernikiem tego że cała gra nie jest zrobiona
"na szybko" i amatorsko (Spójrzcie na załączone zdjęcia).


TWORZENIE POSTACI:
Właśnie TY przetrwałeś w tym post-apokaliptycznym świecie, zdecyduj więc kim chcesz być i jak napiszesz swoją historię.
Proces tworzenia postaci w grze Afterbomb Madness jest bardzo szczegółowy aczkolwiek nie skomplikowany więc swoją postać możemy stworzyć dokładnie tak jak TEGO
CHCEMY! Jednymi czynnikami z wielu którymi możemy określić postać jest
-Forma (Coś na zasadzie Rasy) może to być na przykład Albinos, Maruder, Toksyk czy Skórzak
a każda z nich cechuje się innymi współczynnikami i umiejętnościami. Jeżeli mamy już wybraną Formę możemy przejść do wybrania Profesji.
-Profesja to klasa tworzonej przez nas osoby. Bohater może podporządkować sobie świat jako tropiący szpiegów Agent, nawracający wszystkich radykał religijny czyli
Fanatyk, zawsze pomocny lub drogo-ceniący się Technik bądź tajemniczy ale równie zabójczy Tropiciel który poradzi sobie na każdej płaszczyźnie. Profesji jest
dużo, dużo więcej a to otwiera wiele możliwości.
-Zdolności- Czyli to co sprawia że właśnie NASZ bohater jest wyjątkowy. Będziemy niezależni i sami naprawimy sobie pancerz, broń lub pojazd za pomocą zdolności
Technika? Spróbujemy podstępnie podrobić swoją tożsamość aby uzyskać do czegoś dostęp dzięki Cwaniactwa? Przekonamy logicznie swojego rozmówcę do odłożenia broni używając
Perswazji czy zastraszymy go tak aby w rzucił broń, posikał się w spodnie i oddał nam wszystkie swoje cenne dobra za pomocą Empatii? Tak jak Form, Profesji- Zdolności
też są w wielkiej ilości co tylko zachęca nas do stworzenia ciekawej postaci.
-Postawa-Podstawowa droga jaką kierować będzie się bohater określona tutaj poprzez etapy wydarzeń które miały miejsce w świecie gry. Wyróżniamy cztery: Czas Pokoju,
Duch Postępu, Zew Wojny, Faza Przetrwania. Zależnie od tego jaką wybierzemy, stworzony przez nas bohater utoruje sobie drogę do przetrwania.
-Karta Postaci-(Bo gdzieś to wszystko trzeba spisać :P) Pomimo wielu danych które musimy uzupełnić tworząc postać, nasza karta jest bardzo graficznie uporządkowana oraz
pozwala łatwo się nią posługiwać podczas rozgrywki, klimat też został zachowany pomimo minimalizmu który został słusznie zastosowany ponieważ cała otoczka karty
prezentuje się bardzo schludnie. (Cóż za awangarda :) )

BESTIARIUSZ:
Wszelkie plugastwo które spotkamy w tym popapranym świecie więc UWAGA! Będą kosmici, cyborgi, mutanty, bandyci, Komuniści i (niestety) wiele, wiele więcej.
Opis wszelkiego zła, bardzo dokładny aby walka z nimi mogła być toczona na wielu płaszczyznach oraz z wykorzystaniem wielu możliwości.(Można podejść do walki taktycznie
a można walić na oślep.)

ZASADY GRY:
Cały tekst podręcznika spisany jest językiem bardzo klimatycznym co sprawia że zasady zawarte w treści książki nie są "suche".
Zasady są niesamowicie spójne, logiczne ale jest ich dużo i są baaardzo szczegółowo opisane ale dokładne odzwierciedlenie świata wymaga poświęcenia.
Zasady dzielą sie na Podstawowe i Zaawansowane i muszę was zmartwić-musicie znać i "te" i "tamte" aby zagrać. Pocieszę was tym że wskazówki zawarte w instrukcji
 dotyczące gry jak i sama instrukcja są napisane bardzo przyjemnie, jedynym problemem jest włożenie w to trochę wolnego czasu ale zaraz po tym można już wkroczyć
do świata zniszczonej Ameryki i cieszyć się grą!

ROZGRYWKA-Do niej potrzebujemy specjalnych kości które są opisane w wprowadzeniu. Sesję prowadzi arbiter/mistrz gry określany tutaj mianem "Weterana". Do gry
przysiąść może wielu graczy (czym więcej-tym lepiej :) ).
Kiedy sam grałem w Afterbomb Madness przypomniały mi się czasy kiedy pogrywałem w Warhammer'a i zawsze marzyłem aby pograć w odpowiednik rasowego Post-apo i teraz
kiedy ktoś wraz z pomocą dobrych ludzi stworzył takową grę czuję się szczęśliwy że jednak wyszła i doczekała się wersji drugiej-ulepszonej a ja mam przyjemność ją dla Was Recenzować!
Gra jest świetna patrząc na podręcznik który od razu przykuwa uwagę, ciekawą, groteskową fabułę, Mnogość możliwości przy rozgrywce oraz ciekawą formę.

Afterbomb Madness otrzymuje od nas ocenę 9/10!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz